Zwroty

1. Klient może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podawania jakichkolwiek przyczyn,
składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie o odstąpieniu. Do zachowania terminu do
odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Klienta oświadczenia przed upływem 14 dni od
dnia doręczenia towaru.
2. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy określonego powyżej rozpoczyna się od dnia doręczenia
Produktu Klientowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej innej niż przewoźnik.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może być wysłane pisemnie listem poleconym na adres
wskazany w pkt I niniejszego Regulaminu lub złożone na formularzu, którego wzór został
zamieszczony przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu w zakładce „zwroty”.
4. Oświadczenie o odstąpieniu na formularzu należy wysłać przed upływem terminu do jego złożenia,
na adres mailowy zwroty@vexaparts.com lub pocztą tradycyjną. W przypadku skorzystania z drogi
elektronicznej Sprzedawca wyśle Klientowi drogą mailową informację potwierdzającą otrzymanie
formularza o odstąpieniu wysłanego przez Klienta.
5. Ciężar dowodu złożenia oświadczenia przez klienta w terminie, o którym mowa w pkt. 1 spoczywa
na Kliencie.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni od dnia otrzymania formularza zwrotu produktu. Sklep może wstrzymać się ze
zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego produktu.
7. Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez
Klienta w transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu.
8. Klient powinien odesłać Produkt na adres wskazany mu przez Sprzedawcę na adres e-mail lub na
adres zwrotny podany na przesyłce nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Dniem
odstąpienia od umowy jest dzień w którym oświadczenie woli Klienta o odstąpieniu dotarło do
Sprzedawcy w taki sposób, iż mógł zapoznać się z jego treścią.
9. Produkt może zostać zwrócony w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy.
10. Klient ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania rzeczy;

Reklamacje

Postępowanie reklamacyjne
1. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi na zasadach określonych w Kodeksie
cywilnym.
3. Reklamację Produktu należy zgłosić pisemnie listem poleconym lub drogą elektroniczną przy
wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego, udostępnionego przez Sprzedawcę
na stronie internetowej sklepu.
4. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy zawrzeć w szczególności zwięzły opis ujawnionej wady,
okoliczności oraz datę jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację.
5. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania są wówczas podane w karcie gwarancyjnej
wystawionej przez gwaranta i dołączonej do Produktu.
6. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
a. zwrócić się do Sprzedawcy w ramach gwarancji w sposób wskazany w treści dokumentu
gwarancyjnego w celu usunięcia wady Produktu,
b. żądać wymiany Produktu wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca
jest obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w
rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca nie jest
zobowiązany uczynić zadość żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie Produktu do
zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad,
rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia. W takim wypadku Sprzedawca zwraca
Klientowi uiszczoną za Produkt Cenę. W przypadku rękojmi za wady, koszty naprawy lub
wymiany ponosi Sprzedawca,
c. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba,
że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni
Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
7. Sprzedawca ustosunkuje się do takiego żądania niezwłocznie, nie później niż 14 dni od jego
złożenia. Po bezskutecznym upływie tego terminu brak odpowiedzi Sprzedawcy na żądanie
Klienta poczytuje się za jego uznanie.
8. Jeżeli Klient w reklamacji złoży oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, Sprzedawca
ustosunkuje się do tego żądania niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od jego
złożenia. Brak odpowiedzi w tym terminie poczytuje się za brak uwag Sprzedawcy co do
złożonego oświadczenia.
9. Produkty reklamowane w ramach wskazanej procedury należy odesłać na adres wskazany
przez Sprzedawcę.
§ 10.
Strona internetowa sklepu
1. Sprzedawca odpowiada za należyte działanie Sklepu.
2. Wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania strony internetowej Sklepu należy zgłaszać za
pośrednictwem adresu email: sklep@vexaparts.com
§ 11.
Ochrona danych osobowych, pliki cookies
1. Regulacje dotyczące ochrony danych osobowych zostały przedstawione w zakładce: „Polityka
prywatności” na stronie Sklepu.
2. W celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia
anonimowych informacji statystycznych Sklep korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na
urządzeniu końcowym Użytkownika, które następnie są odczytywane przy każdorazowym
połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookies). Użytkownik może w dowolnym
momencie zmienić ustawienia przeglądarki, by nie akceptowała takich plików lub informowała o
ich przesyłaniu. Należy jednak pamiętać, iż nieakceptowanie plików cookies może spowodować
utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu.
§ 12.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.