Regulamin sklepu internetowego www.vexaparts.com

§ 1.

Postanowienia ogólne

1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania oraz realizacji zamówień towarów za

pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem www.vexaparts.pl

2. Właścicielem Sklepu internetowego pod adresem : Książe-Skroniów 41, 28-300 Jędrzejów jest

P.W. Paweł Szostak NIP: 6561839045, REGON: 2900979795.

3. Klient korzystający ze Sklepu może korzystać z następujących kanałów kontaktu:

a) poczty elektronicznej, kierując korespondencję na adres: sklep@vexaparts.com

4. Sklep świadczy następujące usługi:

a. zapoznania się z asortymentem Sklepu,

b. sprzedaży Produktów,

c. prowadzenia Konta Klienta.

§ 2.

Definicje

1. Klient – osoba fizyczna zawierająca Umowę w ramach Sklepu niezwiązaną bezpośrednio z jego

działalnością gospodarczą lub zawodową.

2. Sprzedawca – P.W. Paweł Szostak.

3. Adres e-mail – aktywny adres poczty elektronicznej klienta podany przez klienta w trakcie

procedury składania zamówienia lub zakładania Konta. Adres ten może zostać przez klienta

zmieniony w panelu ustawień Konta (opcja dotyczy tylko klientów posiadających aktywne Konto

w serwisie).

4. Cena - wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych (PLN), którą Klient jest obowiązany zapłacić

Sprzedawcy za Produkt. Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (uwzględniającymi podatek

VAT).

5. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający klientowi utworzenie Konta.

6. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie i umożliwiający Klientowi

złożenie Zamówienia.

7. Konto - indywidualne konto Klienta w Sklepie, za pośrednictwem którego gromadzone są dane

Klienta, informacje podane przez Klienta, oraz informacje o dokonanych przez niego

Zamówieniach.

8. Użytkownik – klient posiadający aktywne konto Klienta w Sklepie.

9. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, który umożliwia złożenie Zamówienia, podgląd jego

danych oraz ich modyfikację.

10. Login – adres e-mail lub numer telefonu komórkowego Użytkownika podany podczas procedury

rejestracji do Sklepu i mu przypisany, umożliwiający danemu Użytkownikowi zalogowanie się do

Konta i korzystanie ze Sklepu.

11. Pliki cookies – pliki zapisywane na urządzeniu Klienta, podczas odwiedzin Klienta na stronie

Sklepu, w których przechowywane są ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych

przez niego stronach.

12. Polityka Prywatności – dokument określający postanowienia dot. przetwarzania danych

osobowych, dostępny na stronie sklepu. Warunkiem przystąpienia do realizacji zamówienia przez

Sklep jest zaakceptowanie polityki prywatności przez Klienta poprzez zapoznanie się z nią,

a następnie wybór odpowiedniej opcji na formularzu.

13. Produkt – rzecz ruchoma oferowana przez Sklep na zindywidualizowanej stronie produktu.

14. Umowa - umowa zawarta na odległość w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r.

o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827), której przedmiotem jest sprzedaż rzeczy

ruchomych.

15. Zamówienie – oświadczenie woli składane przez Klienta za pośrednictwem Formularza

zamówienia zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy, poprzedzone akceptacją treści

Regulaminu, wyborem towarów oraz wyborem formy płatności.

§ 3.

Konto użytkownika

1. Założenie przez Użytkownika Konta nie jest wymagane do zapoznania się z asortymentem

Sklepu, nie jest także wymagane do dokonania zamówienia i zawarcia umowy. Klienci

posiadający założone konto klienta otrzymują dostęp do dodatkowych funkcji serwisu.

2. Rejestracja i zakładanie Konta następuje poprzez wypełnienie Formularza rejestracji przez

Użytkownika. W Formularzu rejestracji niezbędne jest podanie adresu poczty elektronicznej, zaś

podanie telefonu kontaktowego jest fakultatywne.

3. Założenie i korzystanie z Konta w Sklepie jest bezpłatne i możliwe przez czas nieoznaczony.

4. W ramach procedury rejestracji Konta każdy Użytkownik samodzielnie ustala swoje Hasło do

Konta. Wymogi co do treści hasła przekazywane są Użytkownikowi podczas rejestracji Konta.

5. Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie Loginu (adresu e-mail lub numeru telefonu

komórkowego) i Hasła ustanowionego w Formularzu rejestracji przez Użytkownika.

6. Użytkownik zobowiązuje się nie udostępniać danych potrzebnych do zalogowania do Sklepu

osobom nieuprawnionym. Sklep nie ponosi odpowiedzialności z tytułu wynikłej stąd szkody.

7. Użytkownik zobowiązany jest do podania przy rejestracji własnych i prawdziwych danych

osobowych.

8. Użytkownik ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyn i bez ponoszenia z tego tytułu

jakichkolwiek opłat usunąć Konto w Sklepie. W przypadku usunięcia konta, wszystkie dane

zostaną usunięte, za wyjątkiem danych niezbędnych podanych przy procesie reklamacji i

ewentualnych roszczeń, które będą przechowywane do czasu upływu okresów przedawnienia

roszczeń wynikających ze zrealizowanych zamówień.

§ 4.

Wymagania techniczne korzystania ze Sklepu

1. Korzystanie ze Sklepu, przez co rozumie się przeglądanie asortymentu Sklepu oraz składanie

Zamówień wymaga oprócz aktywnego adresu mailowego:

a. urządzenia końcowego (komputera/urządzenia mobilnego), umożliwiającego wygenerowanie

strony internetowej Sklepu, z dostępem do sieci Internet oraz do działającej przeglądarki

internetowej,

b. włączonej obsługi plików cookies,

§ 5.

Zasady składania Zamówienia

1. W celu złożenia Zamówienia należy:

a. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie zaznaczyć przycisk „Dodaj do

koszyka”,

b. zaznaczyć przycisk „Przejdź do realizacji zamówienia”.

c. zaznaczyć pole „Zamawiam i płacę”,

d. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od wybranego sposobu opłacić

zamówienie.

2. W szczególnych przypadkach ilość Produktów oferowanych przez Sklep, a możliwych do zakupu

przez Klienta może być ograniczona. Potwierdzenie dostępności zakupionego przedmiotu

następuje w toku weryfikacji zamówienia przez Sklep. W przypadku braku towaru na stanie

sklepu § 8 pkt. 6 i 7 stosuje się odpowiednio w zakresie w jakim dotyczy zwrotu płatności.

3. Zdjęcia i opisy Produktów zamieszczone w Sklepie mają na celu umożliwienie Klientowi

zapoznania się z Produktami oraz wykreowanie ogólnego wrażenia o wyglądzie i właściwościach

Produktów.

§ 6.

Dostawa i płatność

1. Klient może skorzystać z następujących form płatności:

a. Przelew tradycyjny;

b. Poprzez serwis PayU.pl;

c. Za pobraniem u operatora doręczającego przesyłkę;

2. Szczegółowe informacje na temat sposobów dostawy wraz z cennikiem oraz akceptowalnych

metod płatności znajdują się na stronie Sklepu. Koszty dostawy obciążają Klienta w wysokości

określonej przez Sklep.

2. Zamówione Produkty będą dostarczane Klientowi przy pomocy wybranego przez Klienta

operatora.

§ 7.

Zawarcie i wykonanie umowy

1. Zawarcie Umowy następuje po wcześniejszym złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie

zgodnie pkt V Regulaminu.

2. Po złożeniu Zamówienia, jeżeli jego realizacja jest możliwa, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza

jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania

Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę

Klientowi stosownej wiadomości elektronicznej na adres e-mail. Zawiera ona co najmniej

oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz

potwierdzenie zawarcia Umowy.

3. W przypadku niemożliwości realizacji złożonego Zamówienia w całości lub części ze względu na

brak zamówionego Produktu lub jego tymczasowej niedostępności lub inne zdarzenie niemożliwe

do przewidzenia sklep niezwłocznie informuje o tym fakcie klienta. W przypadku złożenia

zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku kontakt nastąpi nie później niż w ciągu 24

godzin, w przypadku składania zamówienia w dni wolne od pracy nie później niż w ciągu 24

godzin liczonych od pierwszego dnia roboczego następującego po dniu wolnym.

4. W przypadku gdy klient dokonał płatności za Zamówienie sklep niezwłocznie, nie później jednak

niż w ciągu 48 godzin zwraca kwotę opłaconą przez klienta w całości lub części na konto wskazane

przez klienta.

5. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem internetowym albo płatności kartą, Klient

w momencie dokonania Zamówienia obowiązany jest zapewnić środki pieniężne odpowiadające

wartości złożonego Zamówienia wraz z kosztami dostawy. W razie braku odpowiednich środków,

Zamówienie nie zostanie zrealizowane.

6. Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w opisie Produktu.

W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest

najdłuższy podany termin.

7. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na rzecz Klientów posiadających adres dostawy na

terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

8. Na finalną kwotę do zapłaty przez Klienta składa się Cena za wybrany Produkt(y) oraz koszt

dostawy, o której Klient informowany przez Sklepu w potwierdzeniu Zamówienia.

9. Sklep zastrzega sobie prawo do możliwości aktualizowania cen Produktów udostępnionych na

stronie Sklepu, jednakże cena Produktu znajdująca się w potwierdzeniu Zamówienia przez sklep

pozostaje wiążąca dla obydwóch stron.

10.Promocje w Sklepie dotyczące sprzedaży Produktów obowiązują każdorazowo do daty podanej

przez Sprzedawcę lub do wyczerpania zapasów.

§ 8.

Prawo odstąpienia od Umowy

1. Klient może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podawania jakichkolwiek przyczyn,

składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie o odstąpieniu. Do zachowania terminu do

odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Klienta oświadczenia przed upływem 14 dni od

dnia doręczenia towaru.

2. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy określonego powyżej rozpoczyna się od dnia doręczenia

Produktu Klientowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej innej niż przewoźnik.

3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może być wysłane pisemnie listem poleconym na adres

wskazany w pkt I niniejszego Regulaminu lub złożone na formularzu, którego wzór został

zamieszczony przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu w zakładce „zwroty”.

4. Oświadczenie o odstąpieniu na formularzu należy wysłać przed upływem terminu do jego złożenia,

na adres mailowy zwroty@vexaparts.com lub pocztą tradycyjną. W przypadku skorzystania z drogi

elektronicznej Sprzedawca wyśle Klientowi drogą mailową informację potwierdzającą otrzymanie

formularza o odstąpieniu wysłanego przez Klienta.

5. Ciężar dowodu złożenia oświadczenia przez klienta w terminie, o którym mowa w pkt. 1 spoczywa

na Kliencie.

6. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi niezwłocznie, nie później niż

w terminie 14 dni od dnia otrzymania formularza zwrotu produktu. Sklep może wstrzymać się ze

zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego produktu.

7. Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez

Klienta w transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu.

8. Klient powinien odesłać Produkt na adres wskazany mu przez Sprzedawcę na adres e-mail lub na

adres zwrotny podany na przesyłce nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Dniem

odstąpienia od umowy jest dzień w którym oświadczenie woli Klienta o odstąpieniu dotarło do

Sprzedawcy w taki sposób, iż mógł zapoznać się z jego treścią.

9. Produkt może zostać zwrócony w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy.

10. Klient ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości rzeczy będące

wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru,

cech i funkcjonowania rzeczy;

§ 9.

Postępowanie reklamacyjne

1. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad.

2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi na zasadach określonych w Kodeksie

cywilnym.

3. Reklamację Produktu należy zgłosić pisemnie listem poleconym lub drogą elektroniczną przy

wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego, udostępnionego przez Sprzedawcę

na stronie internetowej sklepu.

4. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy zawrzeć w szczególności zwięzły opis ujawnionej wady,

okoliczności oraz datę jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację.

5. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania są wówczas podane w karcie gwarancyjnej

wystawionej przez gwaranta i dołączonej do Produktu.

6. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:

a. zwrócić się do Sprzedawcy w ramach gwarancji w sposób wskazany w treści dokumentu

gwarancyjnego w celu usunięcia wady Produktu,

b. żądać wymiany Produktu wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca

jest obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w

rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca nie jest

zobowiązany uczynić zadość żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie Produktu do

zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby

nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.

Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad,

rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie

narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia. W takim wypadku Sprzedawca zwraca

Klientowi uiszczoną za Produkt Cenę. W przypadku rękojmi za wady, koszty naprawy lub

wymiany ponosi Sprzedawca,

c. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba,

że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni

Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.

7. Sprzedawca ustosunkuje się do takiego żądania niezwłocznie, nie później niż 14 dni od jego

złożenia. Po bezskutecznym upływie tego terminu brak odpowiedzi Sprzedawcy na żądanie

Klienta poczytuje się za jego uznanie.

8. Jeżeli Klient w reklamacji złoży oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, Sprzedawca

ustosunkuje się do tego żądania niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od jego

złożenia. Brak odpowiedzi w tym terminie poczytuje się za brak uwag Sprzedawcy co do

złożonego oświadczenia.

9. Produkty reklamowane w ramach wskazanej procedury należy odesłać na adres wskazany

przez Sprzedawcę.

§ 10.

Strona internetowa sklepu

1. Sprzedawca odpowiada za należyte działanie Sklepu.

2. Wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania strony internetowej Sklepu należy zgłaszać za

pośrednictwem adresu email: sklep@vexaparts.com

§ 11.

Ochrona danych osobowych, pliki cookies

1. Regulacje dotyczące ochrony danych osobowych zostały przedstawione w zakładce: „Polityka

prywatności” na stronie Sklepu.

2. W celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia

anonimowych informacji statystycznych Sklep korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na

urządzeniu końcowym Użytkownika, które następnie są odczytywane przy każdorazowym

połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookies). Użytkownik może w dowolnym

momencie zmienić ustawienia przeglądarki, by nie akceptowała takich plików lub informowała o

ich przesyłaniu. Należy jednak pamiętać, iż nieakceptowanie plików cookies może spowodować

utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu.

§ 12.

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika z pozasądowych

sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników

konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,

Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi

Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

§13.

Postanowienia końcowe

1. Regulamin Sklepu może ulec zmianie, w szczególności w przypadku:

a. zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do Sklepu,

b. zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację

postanowień niniejszego Regulaminu,

c. zmian w funkcjonowaniu Sklepu niezbędnych do zachowania bezpieczeństwa zawieranych

Umów.

2. O treści zmian Regulaminu każdy Klient posiadający Konto zostanie poinformowany za

pośrednictwem wiadomości wysłanej na podany przez niego przy założeniu Konta lub zmieniony

później w panelu "Moje Konto" adres poczty elektronicznej. Poinformowanie o zmianie

Regulaminu w sposób określony powyżej nastąpi nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed

wejściem w życie zmienionego Regulaminu. W przypadku, gdy Użytkownik zarejestrowany

w Sklepie nie akceptuje nowej treści Regulaminu, może wypowiedzieć łączącą go ze Sprzedawcą

umowę o świadczenie usługi prowadzenia Konta, poprzez usunięcie Konta w Sklepie. W

sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a

zwłaszcza Kodeksu cywilnego oraz przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach

konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827).

3. Użytkownik obowiązany jest do korzystania ze sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi

obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i praw

własności intelektualnej udostępnionych w Sklepie oraz osób trzecich, jak również do

niedostarczania treści o charakterze bezprawnym. Użytkownik obowiązany jest do wprowadzania

danych zgodnych ze stanem faktycznym.

4. Wszelkie prawa do strony internetowej Sklepu, w tym do tekstu i jej elementów graficznych,

mechanizmów informatycznych, układu i innych elementów Strony, są zastrzeżone.

5. Wykorzystanie i korzystanie z treści umieszczonych na stronie internetowej Sklepu nie oznacza

nabycia przez Użytkowników jakichkolwiek praw do elementów w niej zawartych.

6. Zabronione jest dokonywanie w jakichkolwiek celach, a w szczególności komercyjnych, bez

uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, kopiowania, modyfikowania w jakikolwiek sposób strony

internetowej Sklepu w całości lub w części.